Nove EU etiketa za pneumatike se uvode radi poboljšanja kvaliteta informacija za kupce u mestu prodaje.
Ova inicijativa proizilazi iz predloga od strane Komisije EU u 2008. To je deo energetskog plana za efikasnost akcije, dizajnirana da poboljša performanse energetskih proizvoda, objekata i usluga koje bi smanjile potrošnju energije za 20% do 2020. godine. EU je već stvorila sistem za označavanje električnih aparata za domačinstvo kao što su frižideri, veš mašine i televizora sa namerom da bolje informiše evropsku populaciju o nivou njihove potrošnje.
Počevši novembra meseca od 2012 godine, zahvaljujući ovim etiketama svi korisnici će dobiti informacije o potrošnji goriva, sigurnosti i nivou buke novih pneumatika.
Razlika između pneumatika pojedinačnih kategorija predstavlja smanjenje odnosno povećanje potrošnje goriva od 0,10 -0,15 l na 100 kilometara, a traženi put kočenja na mokrim cestama kod brzine od 80 km / h je smanjen odnosno povećan u rasponu do 6 m.
Testovi pneumatika priređeni od strane automobilskih časopisa koji testiraju čak 11 važnih osobina pneumatika, pored 3 kriterijuma navedena na EU etiketi, i dalje predstavljaju važan izvor korisnih informacija za krajnje korisnike pneumatika.
